WELCOME
MASA
PKR LINKS

PKR JOHOR
PKR SELANGOR
PKR NEGERI SEMBILAN
PKR HULU SELANGOR
PKR KUANTAN
PKR SABAH
PKR SARAWAK
PKR WANITA
PKR VIDEO
FRIENDSTER ANUAR IBRAHIM
AMK GOMBAK
PEMUDA KEADILAN
PARTI ALTERNATIF
ANUAR IBRAHIM BLOG
SUARA KEADILAN

BLOG LINKS

TOK JANGGUT
M@RHAEN
BOIKOT PRU
AMIN ISKANDAR @ BLACK
MINDA KEMBARA
TRANUNGKITE.NET
KAMALUDDIN BLOG
WEBSITE LINKS

MALAYSIA TODAY
HARAKAH DAILY
DAP MALAYSIA
PARTI ISLAM SEMALAYSIA
Tragedi Batu Buruk: Taktik pemerintah takut hilang kuasa - Badrul Hisham
Tuesday, September 18, 2007
Rusuhan polis di Batu Buruk, Terengganu pada Sabtu lepas disifatkan sebagai taktik biasa pemerintah yang takut kehilangan kuasa.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi KeADILan, Badrul Hisham Shaharin berkata demikian dalam satu kenyataan kepada Suara KeADILan, Isnin lepas.

“… tetapi sejarah membuktikan dengan keberanian, istiqamah, iltizam dan strategi yang betul kemenangan sudah pasti ditangan rakyat,” tegasnya.

Beliau mengecam tindakan pihak polis menghalang perhimpunan rakyat anjuran Bersih secara ganas, sedangkan setiap perhimpunan aman dijamin di bawah perlembagaan negara.Menurutnya, alasan polis bahawa perhimpunan tersebut tidak mempunyai mempunyai permit adalah bohong.

“Menurut satu sumber daripada penganjur menyatakan kebenaran polis dipohon pada 30 Ogos lepas tetapi hanya pada selepas 6 September, barulah polis menyatakan tidak dibenarkan dengan perbagai alasan yang tidakmunasabah,” jelasnya.

“Malah Ketua Polis Terengganu berbohong kepada rakyat Malaysia dengan mengatakan bahawa ceramah Bersih itu tidak diberi permit kerana faktor keselamatan memandangkan tempat ceramah berada di kawasan kediaman orang,” tambahnya.

Katanya, sebenarnya tempat ceramah tersebut amat popular dan sudah diguna berkali kali oleh penceramah termasuk ceremah menyambut Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim sebaik saja di bebaskan dari penjara dan sepanjang rekod itu tidak ada sebarang masalah timbul, sehinggalah peristiwa rusuhan polis 8 September lalu.

Badrul menegaskan bahawa tuduhan yang mengaitkan penyokong pembangkang bertindak ganas termasuk menggunakan molotov cocktail juga adalah satu pembohongan yang terancang.
“Tuduhan molotov cocktail juga penipuan kerana sehingga kini tuduhan Ezam Mohd Nor dan beberapa teman bekas tahanan ISA cuba menggulingkan kerajaan dengan mengumpul senjata seperti molotov cocktail, gagal dibuktikan oleh polis sehingga mereka dibebaskan tanpa bicara, ” jelasnya.

Menurutnya lagi, kehilangan harta benda sehingga RM 1 juta berdasarkan kenyataan media ternyata kerana rusuhan terancang pihak polis.

“Menurut satu sumber hampir semua kamera milik wartawan dirampas kerana itulah media menggunakan gambar sama berulang kali kerana ia hasil dari kamera polis.
Ini berlaku kerana beberapa kamera yang dirampas itu telah berjaya merakamkan siapa yang bertindak ganas,” katanya.

Beliau juga menegaskan bahawa ternyata kejadian tersebut ialah rusuhan polis yang terancang di bawah arahan atau tekanan Umno - BN yang amat gusar dengan tahap kesedaran rakyat mutakahir ini.

“Umno - BN yang berjaya memperkudakan polis untuk merusuh sudah pasti akan melanjutkan usaha jahat mereka dengan memperkudakan media untuk memburukkan imej pembangkang dengan harapan mengalihkan isu sebenar,” katanya.

“Ketika terdesak Umno - BN sanggup menggunakan apa saja mempertahankan kuasa, kita jangan terperanjat rusuhan kaum rekaan juga sanggup dilakukan,” tambahnya.
posted by Parti Keadilan Rakyat @ 6:50 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: Parti Keadilan Rakyat
Home: Bumi, Malaysia, Uruguay
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
CHATTING

Tagboard by Tag-Board.Org
Name:

URL or Email:

Message [Smilies]:

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2006 KeADILAN Rakyat .Template by Isnaini Dot Com