WELCOME
MASA
PKR LINKS

PKR JOHOR
PKR SELANGOR
PKR NEGERI SEMBILAN
PKR HULU SELANGOR
PKR KUANTAN
PKR SABAH
PKR SARAWAK
PKR WANITA
PKR VIDEO
FRIENDSTER ANUAR IBRAHIM
AMK GOMBAK
PEMUDA KEADILAN
PARTI ALTERNATIF
ANUAR IBRAHIM BLOG
SUARA KEADILAN

BLOG LINKS

TOK JANGGUT
M@RHAEN
BOIKOT PRU
AMIN ISKANDAR @ BLACK
MINDA KEMBARA
TRANUNGKITE.NET
KAMALUDDIN BLOG
WEBSITE LINKS

MALAYSIA TODAY
HARAKAH DAILY
DAP MALAYSIA
PARTI ISLAM SEMALAYSIA
Masih Tak Percaya Lagi Harun Jahat ?
Monday, December 3, 2007
Penulis: bob

PENGERANG – Luahan penduduk mengenai pemimpin mereka kini sudah tidak dapat dibendung lagi malah, Adun Tg Surat YB Harun terus-terusan menjadi bualan masyarakat setempat. Beliau ibarat igauan ngeri bagi penduduk pengerang.

Iaguan ngeri masyarakat mengenai jembalang Harun kini ibarat sebuah filem seram dan jembalang tersebut mesti di halau atau di musnahkan serta merta. Itulah rungutan serta gambaran penduduk Pengerang mengenai jembalang harun yang tidak serik menghisap darah rakyat.

Seorang anak jati Pengerang Abdullah Bin Mantik baru-baru ini menyatakan kekesalannya mengenai tindakan YB Harun yang semakin melampaui batas dan tidak menjaga kepentingan masyarakat penduduk. Beliau menyatakan ketidakpuasan hatinya mengenai isu Pejabat Tanah Kampung Pengerang.

“Pejabat tanah tu dah lama ada kat situ, sekarang YB Harun dah alihkan ke Penawar, sebab nak majukan kawasan kuncu-kuncunya. Siapa yang susah? Orang kampung nak pergi ke sana jauh, duit minyak nak pakai, kita bukannya orang senang” katanya.

Di maklumkan, Pejabat Tanah tersebut sebelum ini telah bertapak di Kampung Pengerang sejak sekian lamanya. Tetapi, kemudahan tersebut kini semakin membebankan mereka apabila Pejabat Tanah telah dipindahkan ke Bandar Penawar. Beliau juga berpendapat, tindakan Harun itu merupakan satu pembaziran harta kerajaan dan bakal membina kemunduran di Kampung Pengerang dari segi pembangunan.

Selain isu Pejabat Tanah, salah seorang masyarakat Pengerang Norazan Abdullah juga mengeluarkan isu mengenai salah satu Projek YB Harun iaitu projek pasir.

Norazan memberitahu, YB Harun menjalankan projek mencuri pasir seluas 100 ekar di bawah kawasan Pengerang. Difahamkan, projek curi pasir tersebut di jual kepada Singapura dan kini sedang giat berjalan lancar tanpa sebarang tindakan diambil dari mana-mana pihak.

Jika benar dakwaan tersebut, dimanakan pihak berkuasa yang bertanggungjawab bagi memantau aktiviti mencuri pasir yang dikatakan semakin berleluasa? Adakah rasuah menjadi pegangan utama mereka?

Penduduk kampung berhak menentukan nasib mereka di kemudian hari dari terus di tindas oleh pemimpin mereka yang rakus dan dahagakan kekayaan semata-mata. Jangan salahkan mereka jika keADILan menjadi pegangan mereka untuk menunjukkan protes mereka terhadap kepimpinan wakil rakyat sedia ada.




Ini adalah antara gambar-gambar projek mencuri pasir seluas 100 ekar YB Harun yang diambil dari sebuah helicopter di kawasan Pengerang. Difahamkan, projek curi pasir tersebut di jual kepada Singapura dan kini sedang giat berjalan lancar tanpa sebarang tindakan diambil dari mana-mana pihak.

posted by Parti Keadilan Rakyat @ 1:10 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: Parti Keadilan Rakyat
Home: Bumi, Malaysia, Uruguay
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
CHATTING

Tagboard by Tag-Board.Org
Name:

URL or Email:

Message [Smilies]:

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2006 KeADILAN Rakyat .Template by Isnaini Dot Com